1.1.0 Спроведена је анализа институционалног оквира и оквира политика везаних за процедуру завршних испита у Србији
1.1.1 Спроведена је анализа институционалних и организационих аспеката процедуре завршних испита у релевантним земљама чланицама ЕУ; сачињене препоруке за одговарајући модел у Србији
1.1.2 Организован је скуп за учење од колега са представницима релевантних земаља које су увеле завршне испите и закључци интегрисани у пројектне активности
1.1.3 Организована су два студијска путовања у земље које су успешно увеле и спровеле завршне испите на нивоу средњег образовања; једно у Холандију, друго у Словенију и Хрватску, у октобру 2022. године
1.1.4 Припремљена је студија о изводљивости организационог модела завршних испита на нивоу средњег образовања у Србији и обједињена са (1.1.5) анализом исплативости планираног система завршних испита, која је потом више пута ажурирана на основу података и искустава из праксе
1.1.6 Развијен је консолидован организациони оквир за завршне испите у средњем образовању у Србији
1.2.1 Припремљени су одговарајући правилници који дефинишу детаље везане за завршне испите
1.2.2 Припремљено је стручно упутство за спровођење државне матуре за кандидате са сметњама и инвалидитетом
1.3.1 Кроз вишенедљни рад са разноврсним фокус-групама и обраду сазнања из тих сесија, спроведена је анализа потреба и идентификоване конкретне потребе за обукама релевантних представника заинтересованих страна, у складу са њиховим компетенцијама и улогама у припреми и спровођењу завршних испита
1.3.2 Израђени су и покренути програми изградње капацитета по мери за представнике заинтересованих страна у циљу организације и спровођења завршних испита у средњем образовању
1.3.3 Организовани су,у више наврата, јавни позиви за одабир тренера
1.3.4 Осмишљене су и спроведене обуке тренера задужених за испоруку програма изградње капацитета
1.3.5 Развијени су, припремљени, спроведени и процењени програми за изградњу капацитета који су усмерени на релевантне представнике заинтересованих страна
Обуке за спровођење државне матуре су акредитоване и од јесени 2022. године се налазе на министарској листи обука за професионални развој просветних радника.
1.4.1 Припремљен је оквир за управљање који је дефинисао број и структуру радних група за припрему задатака и других материјала за завршне испите и правила процедуре
1.4.2 Израђен је етички кодекс у ком су наведени стандарди рада и понашања очекивани од чланова радних група
1.4.3 Организовани су јавни позиви за одабир чланова радних група
1.4.4 Организовани су јавни позиви за одабир чланова радних група задужених за израду стандарда постигнућа и компетенција за предмете код којих такви стандарди и компетенције још нису развијени, а касније и за све општеобразовне предмете, усклађени између основног и средњег образовања
1.5.1 Израђена су питања за завршни испит за предмете из Активности 1.4.3, кроз рад са успостављеним радним групама
1.5.2 Израђени су стандарди постигнућа и компетенција за предмете из Активности 1.4.4
1.5.3 Припремљени су, одштампани и испоручени приручници за наставнике за сваки предмет, укупно 150 приручника, од којих се трећина однои на НОКС3, а две трећине на НОКС4
1.5.4 Припремљене су и подељене брошуре намењене ученицима и/или родитељима, као и наставницима
1.5.5 Припремљен је, одштампан и испоручен приручник за спровођење завршних испита, намењен школама
1.5.6 Припремљен је и испоручен приручник о спровођењу завршних испита намењен факултетима
1.6.1 Припремљени су инструменти (тестови) на основу развијених задатака за сврхе пилотирања завршног испита у средњем образовању
1.6.2 Организована је и спроведена прва фаза пилота завршних испита у одабраним гимназијама, средњим стручним школама и репрезентативним уметничким школама
1.6.3 Обрађени су и анализирани резултати првог пилотирања
1.6.4 Представљени су резултати прве фазе пилотирања одговарајућим установама које су корисници, као и јавности;
1.6.5 Организована је и спроведена друга фаза пилотирања
1.6.6 Обрађени су и анализирани резултати другог пилотирања, преко 70 детаљних техничких извештаја је припремљено (по један за сваки предмет)
1.6.7 Представљени су резултати обе фазе пилота релевантним циљним групама
1.6.8 Пружена је подршка за ревизију завршне верзије Концепта завршних испита и правилника
1.7.1 Спроведена је функционална анализа и процена капацитета ЗВКОВ и ЗУОВ и, на основу анализе, израђен је план рада за оснаживање ових институција како би се ефикасно спроводили завршни испити
1.7.2 Пружена је подршка ЗВКОВ-у и ЗУОВ-у у организацији и/или успостављању ефикасног центра за испите који ће бити задужен за припрему, организацију, спровођење и извештавање о завршним испитима
1.7.3 Осмишљен је и испоручен континуирани програм стручног усавршавања за запослене у ЗВКОВ и ЗУОВ, за припрему, спровођење и извештавање о завршним испитима
1.8.1 Спроведена је анализа захтева и потреба, начиње преглед примера добре праксе из иностранства, и дате препоруке за успостављање Националног информационог система (НИС) за управљање завршним испитима
1.8.2 Припремљена је спецификација са описом задатка за израду информационог система/софтверског решења за управљање одржавањем завршних испита; на основу ње, расписана је јавна набавка и овај систем је увелико био у изради у врмее завршетка Пројекта државне матуре
У почетку је нагласак био на анализи постојеће праксе кроз документацију. Касније су одржаване непосредне консултације са универзитетима.
Овај стуб пројекта чинило је пет комплементарних активности, у оквиру којих су припремљени бројни документи и реализоване разноврсне активности.