Знају ли се датуми полагања?
Пилотирање је планирано за последњу недељу октобра. Завршни испит може да се пилотира било када у тој недељи, од 26. до 30. октобра, било групно, било у појединачним терминима (за сваког ученика понаособ) према могућностима школа и њихових привредних партнера. Датуми полагања испита за ученике четворогодишњих школа су од 28. до 30. октобра (од среде до петка). Тачан распоред испита су све пилот-школе добиле 19. октобра, е-поштом.
Да ли да у школи формирамо Школску матурску комисију и да изаберемо прегледаче?
Ви слободно формирајте ШМК. Избор прегледача тестова је завршен. Изабране оцењиваче ћемо ускоро обавестити о детаљима прегледања тестова.
Да ли наша гимназија треба да формира и испитну комисију за пилот?
Гимназије не формирају Школске испитне комисије. ШИК су предвиђене само за "практичне" предмете, то јест, за матурски практични рад и уметничке предмете, као и за завршне испите за образовне профиле са трогодишњим трајањем.
Колико чланова треба да има школска испитна комисија?
Структура школских испитних комисија је дата у Стручном упутству. Комисије су трочлане и чине их по два наставника и један представник послодаваца.
Да ли се подаци тражени од школа (списак ученика) уносе у образац за попис одељења у школи?
Ако је ваша школа послала попуњен образац за попис одељења, то је довољно. На основу тих података, ми смо одредили који предмети се у првом пилотирању тестирају у којој школи. Овом приликом ученици нису добили могућност да сами бирају трећи испит, јер нам је потребан узорак од бар 100 ученика за сваки предмет, односно подручје рада или профил, за анализе. Тај праг не бисмо нужно досегли кад би се ученици самостално опредељивали. Распоред полагања је наведен у табели коју су школе добиле 14. октобра (као прилог уз позив да номинују професоре за оцењиваче).
Како се пилотира у мешовитим школама, које имају више подручја рада, или више смерова?
То одређујемо на основу укупних података о броју и типу одељења и ученика у њима, које су нам школе доставиле у оквиру припрема. Распоред смо правили са циљем да добијемо најбољи могући увид из тих ограничених узорака. У одређеним школама, где има потребе за тим, може да буде и више од једне школске испитне комисије. Подручја рада која проверавамо у првом пилотирању заједно су одредили Министарство просвете, Завод за унапређивање образовања и васпитања и тим пројекта државне матуре.
Каква је улога просветних саветника?
У Стручном упутству је прецизно наведена улога просветних саветника из школских управа. Међутим, по одлуци Министарства, тај део процедура се у првом пилотирању не проверава.
У време полагања испита за прво пилотирање државне матуре, ученици имају редовну наставу. Могу ли наставници да пошаљу ученицима радни материјал за те дане и да часове евидентирају као наставу на даљину, како бисмо избегли мањак од три наставна дана?
Како ће се ти часови надокнадити - то је у домену одлучивања директора школе. Пројекат државне матуре није надлежан да предлаже решења тог питања.
Да ли је потребно одобрење Школске управе ако се испити полажу у учионицама, како стоји у Стручном упутству?
За прво пилотирање то није потребно.